Koronawirus - Informacje

Alkohol i koronawirus. Ważne informacje dla mieszkańców

Przedłużająca się izolacja, stres, niepewność, lęk związany z utratą pracy czy chorobą bliskich powodują, że wiele osób częściej sięga po alkohol. Właśnie dlatego Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przygotowała materiały adresowane do mieszkańców wszystkich gmin w Polsce. To zestaw 10 tekstów, które zostały opracowane przez dziennikarzy – mają przystępną, poradnikową formułę i zróżnicowaną tematykę. Pojawiają się w nich prawdziwe, ludzkie historie oraz dawka wartościowej wiedzy na czas pandemii.

Poniżej podajemy listę tematów załączonych materiałów:

1. Alkohol i koronawirus. Obalamy mit o „odkażaniu organizmu” >> pobierz (pdf) <<

2. Domowe „happy hours” i „quarantini”. Podczas epidemii pijesz więcej? Sprawdź, czy możesz mieć problem z alkoholem >> pobierz (pdf) <<

3. W czasie epidemii gromadzimy zapasy jedzenia i… alkoholu. Jak kontrolować swoje picie? 5 porad >> pobierz (pdf) <<

4. Zamiast alkoholu. Jak radzić sobie ze stresem w czasie epidemii? >> pobierz (pdf) <<

5. Izolacja stała się koszmarem – dramat rodzin z problemem alkoholowym. Gdzie szukać wsparcia? >> pobierz (pdf) <<

6. „Mniejsze ryzyko wpadki”, „mały ruch” – kierowcom podczas epidemii puszczają hamulce. Nietrzeźwi kierujący to plaga także w czasie koronawirusa >> pobierz (pdf) <<

7. Jesteś świadkiem przemocy? Możesz pomóc, nie wychodząc z domu! >> pobierz (pdf) <<

8. Izolacja może być szansą. Jak budować dobre relacje z dziećmi podczas pandemii? >> pobierz (pdf) <<

9. Nastolatki, pandemia i używki. „Dzieci i młodzież potrzebują teraz szczególnej uwagi” >> pobierz (pdf) <<

10. Ciężka sytuacja uzależnionych od alkoholu. Jak utrzymać abstynencję w czasie pandemii? >> pobierz (pdf) <<

Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrej apeluje do świadczeniobiorców (500+, świadczenie rodzinne, fundusz alimentacyjny, zasiłki z pomocy społecznej) o założenie kont bankowych.
Pozwoli to na usprawnienie przekazywania świadczeń w obecnej sytuacji związanej z zagrożeniem koronawirusem.

Informację o założonym koncie bankowym należy przekazać do Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobrej ul. Graniczna 24 a. Kontakt pod numerami telefonów: (91) 311 33 93 – pracownicy socjalni, (91) 311 38 10 – Zespół Świadczeń Rodzinnych.


INFORMACJA

Z uwagi na zwiększające się zagrożenie zakażeniem koronawirusem, mając na względzie zdrowie zarówno Państwa, jak i pracowników, zwracam się z prośbą o ograniczenie wizyt w Ośrodku Pomocy Społecznej



Proszę o kontakt z pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej pod numerami telefonów lub drogą mailową.

Pracownicy socjalni:

(91) 311 33 93 | osrodek@opsdobra.pl

Zespół Świadczeń Rodzinnych:

(91) 311 38 10 | sw@opsdobra.pl, fundusz@opsdobra.pl, swiadczenia@opsdobra.pl

Kierownik:

(91) 424 19 79 | osrodek@opsdobra.pl, kierownik@opsdobra.pl

Proszę również o wyrozumiałość w zakresie załatwianych spraw, w szczególności co do terminów ich załatwiania. Nasi pracownicy to również rodzice, których dzieci, w związku z zamknięciem szkół i przedszkoli wymagają zapewnienia opieki.

Nowe Godziny Pracy Ośrodka

Klauzula Informacyjna RODO

Klauzula informacyjna - dla osób, od których pozyskiwane są dane
w Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobrej – w związku z obowiązkiem wynikającym z RODO

>> pobierz dokument <<